Senaste nytt

Utgående Eurobonus poäng

TeeW

Medlem
Har dryga 23k EB-poäng som går ut den 30/4. Har ingenstans att resa till just nu och har sparat bra länge för en kommande C resa med sambon. Är det någon som vet av något sätt att behålla dessa poäng istället för att behöva köpa biokort eller liknande?
 

bnr

Medlem
Tror det går att skicka dem till en annan medlem, för att sedan skicka tillbaka dem till ditt konto.
Nackdelen är att det kostar en liten slant.
 
Tror det går att skicka dem till en annan medlem, för att sedan skicka tillbaka dem till ditt konto.
Nackdelen är att det kostar en liten slant.
En möjlighet är väl att skicka dem bara till sambon och sedan slå ihop kontona. Då blir det bara kostnad för en flytt iaf.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mr Basic

Medlem
Tror det går att skicka dem till en annan medlem, för att sedan skicka tillbaka dem till ditt konto.
Nackdelen är att det kostar en liten slant.
Fungerar detta fortfarande? Gjorde en test där jag köpte poäng (lägsta möjliga antal) av en kompis vars poäng var på väg att gå ut, dessa förlängdes inte utan behöll sin ursprungliga giltighetstid.
@TeeW om du tänker genomföra detta, prova med lägsta möjliga antal poäng först för att se om poängen förlängs.

Edit. minns tyvärr inte när jag genomförde transaktionen och kunde inte hitta ngn post i ”account activity”. Fick det dock bekräftat av min kompis.
 

Tomas E

Medlem
Fungerar detta fortfarande? Gjorde en test där jag köpte poäng (lägsta möjliga antal) av en kompis vars poäng var på väg att gå ut, dessa förlängdes inte utan behöll sin ursprungliga giltighetstid.
@TeeW om du tänker genomföra detta, prova med lägsta möjliga antal poäng först för att se om poängen förlängs.

Edit. minns tyvärr inte när jag genomförde transaktionen och kunde inte hitta ngn post i ”account activity”. Fick det dock bekräftat av min kompis.
Överförda poäng ska vara giltiga i fem år, enligt vad SAS själva skriver:
När Extrapoäng transfereras blir de giltiga 5 år från överföringsdatumet. Men ångrar du köpet och beställningen går tilbaka kommer de poäng som förfallit förfalla. Du får alltså inte tillbaka poäng som förfallit sedan du transfererade dem.
 
Toppen