Senaste nytt

Ta med stort bagage inom Europa med SAS

Kajsan

Medlem
Någon på Businessclass skrev för x år sedan om incheckning av något stort, typ en stol eller två som inhandlats i landet långt borta. Har rest men aldrig checkat in något oversized. Kan man som specialbagage får med sig något i storlek av en stor oöm tavla/bordsskiva (150x70x10 cm), vikt cirka 10 kg på planet - eller hur gör man? Mellanlandning i Stockholm på väg till Spanien och ingen light-biljett.
 

mha321

Medlem
Det borde man kunna tycker jag även om jag aldrig provat det själv. Men de har ju tex cyklar och hanggliders som sådant man kan välja direkt i formuläret, och det känns som de är värre.

Tänk dock på att du måste registrera det i förväg på biljetten. Det går *inte* att komma till incheckningen och langa fram det, utan det måste vara förbokat. Det kan i teorin gå om det både finns plats och det är en snäll person i disken, men räkna inte med det..
 

Ragnar G

Medlem
Jag har tagit hem en stor tavla från Spanien till Sverige, inga problem. Du måste meddela SAS att du har skrymmande bagage innan du kommer till flygplatsen. I min bokning stod det måtten på tavlan.
 

Kajsan

Medlem
Tack för svar, då blir det nog ett försök. Har givetvis kollat SAS sida, utan att googla som föreslagits tidigare i tråden.

Fann vid första försök inga måttbegränsningar o bad därför om assistans av er alla. Så, tack.
 
Toppen