Senaste nytt

SAS Aktieägareprogram 2022 ?

plover

Medlem
Hej, iag är aktien ned rejält (1,58 på Stockholsmbörsen), för att kvala in till F&F-programmet kostar det alltså drygt 6,000 SEK för att klara gränsen på 4,000 aktier. Men är det någon som förstår sig på de krångliga villkor som ligger på sajten (Shareholder program - SAS ?

Först står att du som äger 4,000 aktier och har dessa reggade på ditt privatkonto/ISK äger rätt att delta. MEN lite längre ned på sidan verkar det som om de infört en kvalificeringsperiod på 12 månader för att få förmånen 2022 ? Någon som har erfarenhet av tidigare program kanske kan förklara. Det ser mao ut som om de ändrat från 2020 till 2021 och infört en försämring 2022 - har det funnits en minimum holding period föregående år ?

Sedan kanske SAS borde fundera på att justera kvalgränserna för att få Guld resp Diamond. Man måste nog älska SAS för att köpa en post på 1 miljon aktier (ca 1,6 Mkr) och åka Diamond ett år istället för att lägga typ 30 tkr på en ARN-MIA ToR i business. :)
 

ante_77

Medlem
Hej, iag är aktien ned rejält (1,58 på Stockholsmbörsen), för att kvala in till F&F-programmet kostar det alltså drygt 6,000 SEK för att klara gränsen på 4,000 aktier. Men är det någon som förstår sig på de krångliga villkor som ligger på sajten (Shareholder program - SAS ?

Först står att du som äger 4,000 aktier och har dessa reggade på ditt privatkonto/ISK äger rätt att delta. MEN lite längre ned på sidan verkar det som om de infört en kvalificeringsperiod på 12 månader för att få förmånen 2022 ? Någon som har erfarenhet av tidigare program kanske kan förklara. Det ser mao ut som om de ändrat från 2020 till 2021 och infört en försämring 2022 - har det funnits en minimum holding period föregående år ?

Sedan kanske SAS borde fundera på att justera kvalgränserna för att få Guld resp Diamond. Man måste nog älska SAS för att köpa en post på 1 miljon aktier (ca 1,6 Mkr) och åka Diamond ett år istället för att lägga typ 30 tkr på en ARN-MIA ToR i business. :)

Det är bara att regga sig (lite stökigt, med lite mailkorrespondens).

Som jag ser det så hittar jag däremot inga vidare bra priser på flygbiljetter längre. När jag klickar på min gamla länk för shareholder biljetterna så hamnar jag bara på vanliga SAS biljetter.
Så då gäller det att man faktiskt har tro på själva aktien i dagsläget.
 

pswe

Medlem
Det är bara att regga sig (lite stökigt, med lite mailkorrespondens).

Som jag ser det så hittar jag däremot inga vidare bra priser på flygbiljetter längre. När jag klickar på min gamla länk för shareholder biljetterna så hamnar jag bara på vanliga SAS biljetter.
Så då gäller det att man faktiskt har tro på själva aktien i dagsläget.
Har de inte lagt ned de speciella aktieägarpriserna till förmån för F&F kampanjerna?
 

plover

Medlem
Jag har nog rört ihop det - trodde F&F var resultatet av ett aktieägande, men då har jag inte läst på tillräckligt. Hur får man annars F&F-programmet, är det på rekommendation eller vad ?
 

ante_77

Medlem
Jag har nog rört ihop det - trodde F&F var resultatet av ett aktieägande, men då har jag inte läst på tillräckligt. Hur får man annars F&F-programmet, är det på rekommendation eller vad ?

F&F har jag fått en massa gånger. Kanske Diamond eller Guld.
Det betyder ju i sin tur att det bara har blivit försämringar som aktieägare för min egen del.
Och idag var det åtminstone ingen förbättring som man kan glädjas över.
 

mha321

Medlem
Jag har nog rört ihop det - trodde F&F var resultatet av ett aktieägande, men då har jag inte läst på tillräckligt. Hur får man annars F&F-programmet, är det på rekommendation eller vad ?
F&F kan du få på ett antal olika sätt. Vara Diamond eller känna en diamond är ett. Att vara aktieägare är ett annat.
F&F har jag fått en massa gånger. Kanske Diamond eller Guld.
Det betyder ju i sin tur att det bara har blivit försämringar som aktieägare för min egen del.
Och idag var det åtminstone ingen förbättring som man kan glädjas över.
Ja om du redan har tillgång till F&F på annat sätt blir det onekligen sämre. Men hade du inte det sedan tidigare så ger ju F&F väldigt mycket mer rabatt än det gamla systemet - under kampanj perioderna då förstås.
 

ante_77

Medlem
F&F kan du få på ett antal olika sätt. Vara Diamond eller känna en diamond är ett. Att vara aktieägare är ett annat. Ja om du redan har tillgång till F&F på annat sätt blir det onekligen sämre. Men hade du inte det sedan tidigare så ger ju F&F väldigt mycket mer rabatt än det gamla systemet - under kampanj perioderna då förstås.

Ja, för egen del så är det bara försämring då jag har varit Diamond sedan start (missade någon månad).
Det är onekligen bra priser på F&F, men om man ska boka sina biljetter för hela året, så blir det ju jävligt svårplanerat.

Synd. Jag gillade den gamla rabatten bättre.
 
Toppen