Senaste nytt

SAS utökar flottan – leasar tre A321 Long Range

BusinessClass

Redaktör
SAS har ingått kommer att utöka sin flygplansflotta med tre Airbus A321LR. Det ger SAS möjlighet att erbjuda resenärer fler interkontinentala rutter, vilket ger bättre förbindelser, färre mellanlandningar och kortare restider till och från Skandinavien. Det första planet kommer att sättas i trafik under första halvåret 2020. Flygplanstypen Airbus A321LR är en narrow-body specialutrustad för…
 

JoelG

Medlem
– Klimatfrågan är avgörande för flyget och SAS vill ta täten i att driva omställningen mot ett hållbart resande. Vi har som målsättning att minska koldioxidutsläppen med 25 procent till 2030, säger Rickard Gustafson.

En fundering från min sida är hur det gått med de tidigare/nuvarande miljömål. Den 4 mars 2008 presenterade SAS koncernen en ny miljöstrategi som bland annat innehåller ett högt satt strategiskt miljömål. Miljömålet är att minska de totala koldioxidutsläppen med 20 procent till år 2020 jämfört med 2007. (SAS pressrelease)
 

JoelG

Medlem
@JoelG De kommer slå målet enkelt! Flög du med MD-80 på den tiden? Då förstår du. :p
Absolut, tänker att detta kan låta som att man flyttar fokus från existerande. Men hoppas såklart att anser sig ska presentera resultatet (som jag förväntar mig ska klaras iom A320 NEO mm)
 
Toppen