Senaste nytt

Söker: Stockholm-Bankok/Pattaya i Business class/Economy plus

Hej alla, nu skulle jag behöva forumets hjälp.
Jag kommer troligen behöva ta mig ner till Thailand ganska snart, helst Pattaya för att vara specifik.

Jag vet inte vilken dag exakt, men troligen under vecka 4 och åter i Stockholm på söndag 27/1
Ev under v5.
Vet någon om någon bra deal som kan bokas, det är inte bästa framförhållningen.

  • Varifrån vill du börja din resa?
    Stockholm, ARN
  • Var är din destination?
    Pattaya, UTP alt Bankok BKK
  • När vill/behöver du resa ut?
    Troligen under v4, 21, 22, 23/1
  • När vill/behöver du komma hem?
    Hemma i Stockholm senast 27/1
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa?
    2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    Business alt Premium Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Star aliance helst, då jag har status Star aliance Guld
  • Vad är din budget? (per person)
    Budget är svår då jag måste åka ner pga dödsfall i familjen.
    Men ca 30 000/pers
    Gärna lägre
  • Vad är det viktigaste för dig?
    Kortare restid, Biljettpris, om det ger EB poäng är det en bonus.
    Bra skulle vara om ev biljetten är ombokningsbar mot låg kostnad då det är välldigt oklart med hur lång tid saker kommer att ta.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej
Jag är inte i sinnesstämning för att börja leta själv just nu så skulle verkligen uppskatta om det fanns någon som visste eller hittat bra alternativ.
 

palmen

Moderator
Beklagar!
Sitter tyvärr ombord på flyg just nu så kan inte leta resor, hoppas någon annan har möjlighet att hjälpa till.
 

MrDollar

Medlem
Finns i J klass (Business) hos Thai ARN-BKK-ARN
Ut 21/1 hem 26/1.
Totalt 45.910:-
dvs 22.955:- per pax.

Annars brukar ju detta vara ett "bra"(missförstå mig rätt, menar väldigt kort inpå) tillfälle att nyttja poäng. Om du har en voucher tillhanda & poäng, kontakta Tallinn på måndag och se vad som finns.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Det finns direkt med Thai, men även ett byte med Lufthansa, SWISS och Austrian. QR skulle vara billigare, men jag uteslöt allt utanför *A.

Thai.jpg
LH.jpg
 

011430121

Medlem
Bangkok till Pattaya tar ca 90 minuter kostar runt 500SEK med taxameter taxi, det finns en prislista vid taxistationen på BKK.
Dessa bilar har begränsad lastutrymme i bakluckan, eftersom de har en gastank där.
Finns även vad de kallar Limousin service, det bokar du redan inne vid bagagebandet ca 50% dyrare.
 
Finns i J klass (Business) hos Thai ARN-BKK-ARN
Ut 21/1 hem 26/1.
Totalt 45.910:-
dvs 22.955:- per pax.

Annars brukar ju detta vara ett "bra"(missförstå mig rätt, menar väldigt kort inpå) tillfälle att nyttja poäng. Om du har en voucher tillhanda & poäng, kontakta Tallinn på måndag och se vad som finns.
Tack, hittar Thai och ev Finnair som bra alternativ jag med nu när jag kollade lite.

Förstår helt att vid snabba bud så är poäng en bra lösning, men (missförstå mig rätt) vid detta tillfälle så vill jag inte lägga mina poäng på en resa som kommer att bekostas av dödsboet eller ev försäkringsbolag i slutändan. Det hela blir ingen kostnad för mig.
 

MrDollar

Medlem
Förstår.
Kör på Thai då, kan ju vara skönt med en direktflight arn-bkk och sedan köra på @011430121 förslag till pattaya!

Tack, hittar Thai och ev Finnair som bra alternativ jag med nu när jag kollade lite.

Förstår helt att vid snabba bud så är poäng en bra lösning, men (missförstå mig rätt) vid detta tillfälle så vill jag inte lägga mina poäng på en resa som kommer att bekostas av dödsboet eller ev försäkringsbolag i slutändan. Det hela blir ingen kostnad för mig.
 
Toppen