Senaste nytt

Ny status Mastercard Eurobonus Premium

bachelor

Medlem
Fick guldstatus i början av December och väntar in ett nytt kort, man tycker det borde gå relativt fort men väntat 2 veckor nu. Hur länge fick ni vänta på ert nya Mastercard Premium efter bytt status?
 

jerixon

Medlem
Min erfarenhet är att det ej skickas ut nya kort av bolaget förrän det gamla går ut :)
Jag har fortf American Express Elite Silver tex.... Haft guld 3 år och diamond 1....

Fick guldstatus i början av December och väntar in ett nytt kort, man tycker det borde gå relativt fort men väntat 2 veckor nu. Hur länge fick ni vänta på ert nya Mastercard Premium efter bytt status?
 

mha321

Medlem
Min erfarenhet är att det ej skickas ut nya kort av bolaget förrän det gamla går ut :)
Jag har fortf American Express Elite Silver tex.... Haft guld 3 år och diamond 1....
Fast det brukar väl skilja mellan korten. Amex har alltid varit långsamma. Mastercard brukar vara snabba (och även diners). Kan dock inte uttala mig om premium, det kan ju ha ändrats på sistone. Själv har jag inte bytt status sedan diamond introducerades, men om man går på erfarenheterna från andra trådar här brukar mc vara ok snabba..
 
Det gick blixtsnabbt för mig när jag gick upp en nivå, det kom ett nytt Mastercard Premium bara några dagar efter status uppdaterats i SAS App. Men det kan ju så klart vara så att de skickar ut alla kort en gång per månad, och jag bara hade tur att byta status precis innan brytgränsen.
 

bachelor

Medlem
Min erfarenhet är att det ej skickas ut nya kort av bolaget förrän det gamla går ut :)
Jag har fortf American Express Elite Silver tex.... Haft guld 3 år och diamond 1....

Hur fungerar det i de sammanhang där du ska visa status för tillträde, typ lounger eller liknande? Visar du status i appen?
 

Airman

Medlem
Fick guldstatus i början av December och väntar in ett nytt kort, man tycker det borde gå relativt fort men väntat 2 veckor nu. Hur länge fick ni vänta på ert nya Mastercard Premium efter bytt status?

Jag fick för någon dag sedan nivåhöjning. Dagen efter syntes det i Mastercardappen att de skickat ett nytt kort, så gissar att det kommer om någon dag. Gick väldigt fort, verkar som de kollar status varje dag...
 
Har fått mina kort från Mastercard och Diners ca: en vecka efter nya statusen. Amex var Diamond när jag ansökte men trillat ner till guld och inte fått något nytt där, fast är snart diamant igen.
 
Toppen