Agö
Medlem
Premiärflög denna rutt i veckan, ut onsdag, hem 01:00 söndag. Förutom att LN-RKP fick kallas in för SK965 på utresan så tänkte jag passa på att göra några medskick.
SK965 har schemalagd avgångstid 20:55. I realiteten var vi i luften 21:22. Upplägget var komplett servering. Den var inte avslutad förrän en bra bit efter midnatt då kabinen släcktes ned. Det var stressigt för CC på slutet eftersom de också tvingades hantera ett antal felande stolar på den fula ankungen...
Frukostserveringen inleddes 1:45 före ankomst till Hong Kong. Total flygtid var 10,5 h. Med andra ord tämligen kort tid för "ostörd sömn".
SK966 har schemalagd avgångstid 01:00. Även här hade vi otur då HKG gick ned på enbanedrift vilket resulterade i en slottid för avgång 02:35. Därefter valde man likväl att köra komplett servering som var avslutad runt 04:30 lokal tid. Undertecknad var ju kvar på europeisk tid och vaknade upp av att serveringen fortsatt pågick 04:30.
Frukostvagnarna rullade in i höjd med St Petersburg, dvs. med ca. 1:45 kvar. Sträckan klarades av på 11h så återigen blir det ganska lite tid kvar till ostörd sömn.
Detta mest för information men kanske också för diskussion. SAS basunerade ju ut att de nya avgångstiderna var perfekta för affärsresenärer som vill kunna sova ordentligt. Om över eller halva flygtiden går åt till servering blir det ju lite pannkaka av det hela.
SK965 har schemalagd avgångstid 20:55. I realiteten var vi i luften 21:22. Upplägget var komplett servering. Den var inte avslutad förrän en bra bit efter midnatt då kabinen släcktes ned. Det var stressigt för CC på slutet eftersom de också tvingades hantera ett antal felande stolar på den fula ankungen...
Frukostserveringen inleddes 1:45 före ankomst till Hong Kong. Total flygtid var 10,5 h. Med andra ord tämligen kort tid för "ostörd sömn".
SK966 har schemalagd avgångstid 01:00. Även här hade vi otur då HKG gick ned på enbanedrift vilket resulterade i en slottid för avgång 02:35. Därefter valde man likväl att köra komplett servering som var avslutad runt 04:30 lokal tid. Undertecknad var ju kvar på europeisk tid och vaknade upp av att serveringen fortsatt pågick 04:30.
Frukostvagnarna rullade in i höjd med St Petersburg, dvs. med ca. 1:45 kvar. Sträckan klarades av på 11h så återigen blir det ganska lite tid kvar till ostörd sömn.
Detta mest för information men kanske också för diskussion. SAS basunerade ju ut att de nya avgångstiderna var perfekta för affärsresenärer som vill kunna sova ordentligt. Om över eller halva flygtiden går åt till servering blir det ju lite pannkaka av det hela.