Senaste nytt

Lounge i San Francisco om man flyger SAS Plus?

Unicornone

Medlem
hej hopp, har har 3,5 helt underbara veckor i CA på en ranch i Santa Ynez. Frugan o jag flyger på e; Amex 2-4-1 i business till LAX i mitten av augusti. När vi bokade fanns det inget värt namnet på returen frånsett plus från SFO o i morrn, idag för er hemma är det idag så ser jag en detalj på pappersbiljetten som jag inte noterat förut. På utresan står det lounge access, på hemresan från SFO inget men från CP står det lounge access. Har SAS inte lounge på SFO för plus? Har aldrig behövt tänka på det förr då jag varit Gold o Diamond i ett antal år förut o nu är jag en simpel entry level...
 

Carl

Medlem
Utanför Europa så har du som reser i plus bara acces till lounge om du är minst Star Alliance gold med undantag av SAS egna lounger.
 

mjulven

Medlem
Det finns ingen lounge för SAS plus på SFO. Vid long haul resor från kommer SAS plus resenärer bara in i SAS lounger där dessa finns (new York och Chicago)
 

Unicornone

Medlem
Misstänkte det, SAS är ju inte särskilt tydliga med det annars... Står ju för gemene man att det är lounge när man kollar SAS site.
 

palmen

Moderator
Denna diskussion har varit uppe några gånger. Står på sas hemsida att man har lounge på utresan eller något liknande när man flyger SAS Plus longhaul.

All lounge access för plus försvann ju på outstations där sas inte har egna lounger för typ 1,5 år sedan (finns några undantag).
 

Agö

Medlem
Fast på longhaul har väl aldrig Plus fått lounge i Asien/US förutom Newark o Ohare (SAS egna lounger).
Jo, så var det t.ex. på Tokyo Narita tidigare. Plus (endast) gav tillgång till KAL-loungen.

SAS Plus to/from Asia/the US: You are welcome at SAS lounges around the world as well as our partners' lounges in Tokyo, Beijing and Shanghai. If you are traveling on a SAS intercontinental flight, you also have access to SAS' own lounges on arrival (except at Newark due to airport authority regulations).

Lounge med SAS Plus? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Unicornone

Medlem
SAS behöver nog uppdatera sin info lite..

SAS Plus
Vill du uppleva något extra? Välj SAS Plus så får du mer utrymme för att sträcka på benen, plus bredare stolar med justerbart nackstöd och fotstöd.* Du kan dessutom dra nytta av många av förmånerna i SAS Business, inklusive tillgång till lounge, SAS Fast Track och god mat och dryck ombord. Och du får checka in två väskor som väger upp till 23 kg vardera.
 

chazzie

Medlem
Nödlösningen är att pynta in sig på en lounge, om man saknar någon form av kreditkort eller liknande som kan ge access, surt men sant tyvärr.
 
Toppen