Senaste nytt

Lägga till infant på hemresa - i samband med adoption

Hallå. Jag har försökt att söka men inte hittat svaret i forumet så jag hoppas någon har ett bra svar.

Jag och min man kommer så småningom att adoptera från Sydafrika och har då tänkt att boka en awardresa tur och retur i business för oss två, och så klart lägga till vårt barn på hemresan så fort vi fått barnet i vår vårdnad.

Vet någon om det är möjligt att lägga till ett barn på en hemresa när utresan redan är gjord? Ringer vi Tallinn då om det är en 2-4-1-bokning vi gjort eller tar vi det direkt med South African?
Måste vi annars göra två separata enkelbokningar? Finns det några tips på hur vi annars ska göra?
Det kan vara så att vi får reda på namn redan innan vi åker ned till Sydafrika och då gissar jag att det är enkelt, att vi bara lägger in en infant på hemresan i bokningen?

Många frågor. :)
 

Rasmus_1

Medlem
Jag hade en snarlik situation för snart sex år sedan när vår äldste son skulle födas och vi alla kort efter skulle åka tillbaka till Korea där jag arbetade. Vi hade one-way awards i C med TK och gick beskedet att det gick bra att lägga till en lap infant på flygplatsen eller via deras support så fort via hade ett namn och födelesedatum. I slutändan bokade vi dock nya biljetter i ekonomi för att inte störa andra passagerare.
 
Jag tror inte att du kan boka en ToR.
Du måste nog boka två enkelresor.
Du kan ju inte lägga till någon på hem resan på en ToR och du kan inte lägga på barnet på utresan då barnet inte kommer vara med på den och blir då avbokad från ev hemresa.

Bäst är väll att ringa tallin då det är dom som sköter 2-4-1 bokningarna och fråga.
Det är ju bara dom som ev kan lägga på barnet på hemresan om ni bokar en ToR och det går att göra
 
Jag tror inte att du kan boka en ToR.
Du måste nog boka två enkelresor.
Du kan ju inte lägga till någon på hem resan på en ToR och du kan inte lägga på barnet på utresan då barnet inte kommer vara med på den och blir då avbokad från ev hemresa.
Det är det jag gissat. Är ju inte så farligt. Poängkostnaden blir väl 168k istället för 140k så det är det lilla det. :)
 
Jag hade en snarlik situation för snart sex år sedan när vår äldste son skulle födas och vi alla kort efter skulle åka tillbaka till Korea där jag arbetade. Vi hade one-way awards i C med TK och gick beskedet att det gick bra att lägga till en lap infant på flygplatsen eller via deras support så fort via hade ett namn och födelesedatum. I slutändan bokade vi dock nya biljetter i ekonomi för att inte störa andra passagerare.
Aha. Det lär bli one way-awards för oss också. Men i business, tänker att passagerare kan bli störda oavsett var i planet de sitter. Men det där är ju en vattendelare här, med barn eller inte i business. :)
 

Rasmus_1

Medlem
tänker att passagerare kan bli störda oavsett var i planet de sitter. Men det där är ju en vattendelare här, med barn eller inte i business. :)

Fast jag tänker att sova dåligt på något sätt är default i economy mrn att om man betalt 30k SEK för att få sova är det lätt att bli lite bitter om man bli väckt hela tiden...
 
Toppen