Senaste nytt

Kort weekend till Hong Kong med Cathay Pacific

palmen

Moderator
Inget jag tänkte skriva en rapport om eller liverspport men detta kan bli "intressant" vilket inte är optimalt när man bara har 12h på plats innan hemresa.

Alltid lite "intressant" när kapten kommer ut i kabin innan start och berättar att ett fel hon aldrig varit med om tidigare har inträffat.

Tydligen något fel med tankningen så i stort sätt allt bränsle hamnade på ena sidan och väldigt lite på andra sidan. Måste av förklarliga skäl fixas till, men de har ingen aning om hur lång tid det kan ta. Där försvinner min planerade tid i Galleries First och Cathays lounge på LHR...

BA777 är med andra ord försenad på obestämd tid, har fortfarande omkring 3h byte som det är just nu men blir ju mindre och mindre hela tiden.
 

palmen

Moderator
Nu har de tydligen löst problemen med bränslet så vi ska nog snart få åka. Blir minst 1h sena från Stockholm, bara hoppas vi får en slott på LHR nu.

20190111_123508.jpg
 

Vixit

Medlem
BA777 verkar ha varit en A321? Du hade kunnat läsa det här medan ni väntade (men kanske inte särskilt betryggande lektyr). Exempel på citat:

”The crew managed to land the aircraft uneventfully with engine 2 still running, and passengers disembarked safely. The remaining fuel quantity upon landing turned out to be 840 kg in the right fuel tank, and no fuel in the left tank.”

Fuel monitoring on A320 Family aircraft | Safety First
 

palmen

Moderator
BA777 verkar ha varit en A321? Du hade kunnat läsa det här medan ni väntade (men kanske inte särskilt betryggande lektyr). Exempel på citat:

”The crew managed to land the aircraft uneventfully with engine 2 still running, and passengers disembarked safely. The remaining fuel quantity upon landing turned out to be 840 kg in the right fuel tank, and no fuel in the left tank.”

Fuel monitoring on A320 Family aircraft | Safety First
Det hade nog gått bra på en motor också men det hoppas jag aldrig någon planerar för.
Var mycket riktigt en A321, knappt halvfullt.
 
Toppen