Senaste nytt

Kan det bli problem om jag hämtar ut och checkar in bagaget trots genomgående biljett?

Jag ska flyga Irkutsk->Moskva-->Amsterdam->Linköping med en genomgående biljett. Jag funderar på att bara checka in bagaget till Amsterdam för att där fråga ifall det går bra att jag flyger till Köpenhamn istället för Linköping. Vad är riskerna med detta, kan jag eller mitt bagage, vid försening, fastna i Amsterdam och jag får själv bekosta hemtransport?
 

Dr. Miles

Expert
Men har det hänt att du har blivit försenad och missat bagage drop deadlinen?
När jag flög Bangkok-Hong Kong (layover)-Beijing (layover)-Tokyo, checkade jag väskan in endast till Beijing och hämtade väskan där.
Jag har inte blivit försenad eller missat baggage drop deadline i en sådan situation så jag kan inte uttala om detta.
 

Swissbob

Medlem
Vet att Air France tar en avgift på 150 EUR om du vill hämta upp bagaget i CDG istället för att skicka den hela vägen (pga att biljetter oftast är billigare om du ska flyga ARN-CDG-MRS tex än ARN-CDG enkel) så kolla med KLM/SU först.
 

agehall

Medlem
Att shortchecka bagage för att försöka få ändra routing verkar som gjort för att få problem. Checka in bagaget hela vägen och kolla om du kan ändra routingen. Går de med på detta kommer bagaget styras om.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen