Senaste nytt

Hur lång tid tar det från poäng på kontot till status?

nollbit

Medlem
Min fru kommer bli EBG när AMEX Elite-poängen trillar in i februari. Förra året kom poängen in den 3:e februari på kontot. Detta år har hon en resa planerad till LA (SAS Business D-klass) den 5:e februari och det vore suveränt om hon var guld då, framförallt på grund av 25% extra poäng.

Den 5:e är dock en måndag och den 3:e en lördag.

Jag vet att detta är en optimering och inget en normal människa funderar på två månader i förväg. Men vad tror ni?
 

famhanssons

Medlem
Min fru kommer bli EBG när AMEX Elite-poängen trillar in i februari. Förra året kom poängen in den 3:e februari på kontot. Detta år har hon en resa planerad till LA (SAS Business D-klass) den 5:e februari och det vore suveränt om hon var guld då, framförallt på grund av 25% extra poäng.

Den 5:e är dock en måndag och den 3:e en lördag.

Jag vet att detta är en optimering och inget en normal människa funderar på två månader i förväg. Men vad tror ni?
Så snart poängen ramlar in på EBG så ändras statusen på SAS.se med en gång.
 

JacobG

Medlem
Kanske fungerar att säga upp AMEX Elite och teckna det direkt igen, så att årsbetalningen tidigareläggs en månad? Men jag har ingen aning om det är en möjlig/tillåten lösning. Du kan ju alltid ringa AMEX och fråga.
 
Toppen