Senaste nytt

Hjälp med att hitta first award

  • Varifrån vill du börja din resa?Göteborg
  • Var är din destination? Ej Zika-land, dock går det bra med mellanlandningar i länder med Zika
  • När vill/behöver du resa ut? Februari
  • När vill/behöver du vara hemma? Februari
  • Hur länge vill du vara borta? 1-2 dagar på destinationen, det är resan som är målet
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?Helst med Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 115000 poäng samt en 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? En ”rolig routing med så många bra bolag som möjligt”
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigt
  • Dags att försöka få till en first first. På utresan är jag beredd att försöka boka om till Lufthansa first. Tack på förhand
 

Senator

Moderator
Om målet är att flyga Lufthansa First så hade jag väntat till 1:e februari minus 14 dagar och börjat titta på Lufthansa tillgänglighet då. Alternativen annars är:
Thai - BKK från CDG, LHR
ANA - Tokyo från FRA eller LHR
Singapore - Singapore från CPH eller LHR
Asiana - Seoul från FRA
That's it (tror jag). Annars har du inte så mycket att välja på, så det är bara att sätta sig med United.com och leta dessa segment. Det finns väl några roliga intra-Asien segment med First du kan lägga till.

Annars skulle jag satsa på EZE eller GRU med Lufthansa. Ganska övertygad att du hittar dessa i februari.
 

Jeff

Medlem
Kan du tänka dig att åka sista veckan i januari?

GOT-FRA - LH811 Business
FRA-PVG - LH728 Business (byt till First om plats dyker upp)
PVG-ICN - OZ366 Business
ICN-BKK - TG655 Business
// 45h 55min på destination //
BKK-HND - TG682 First
HND-LHR - NH211 First
LHR-CPH - SK1516 Plus
CPH-GOT - WX448 Plus

Om det inte finns tillgänglighet i First på utresan så blir det i alla fall billigare för dig (poäng). Och på hemresan får du testa på både Thai och ANA i F med tillhörande First class lounger. Fre-tis är också optimalt om det är så att du tänkt plocka ut lite semesterdagar för det här. Gäller bara att Tallinn godkänner rutten, men för mig har det inte varit några problem de senaste månaderna.

Skärmavbild 2018-11-14 kl. 10.41.19.png
 
Förstår inte denna del av ditt inlägg:

"Om det inte finns tillgänglighet i First på utresan så blir det i alla fall billigare för dig (poäng)"

Jag trodde man fick betala för det dyraste benet i resan även om inte allting är i F? Har detta ändrats?
 

Perikles

Medlem
Hur räknar jag ut poängpriset med den nya ändrade reglerna?
Helt enkelt genom att räkna på ut- respektive hemresa och dela på två?
 
Toppen