Senaste nytt

Fel titel på en passagerare

ELOS

Medlem
Hej!

Jag är minst sagt helgt f....d.....! Jag har gjort en bokning fram och tillbaka till Nya Zealad till mina svärföräldrar i first/business. När jag får biljetten ser jag att agenten gjort fel och skrivit "Mr" framför både herr och fru svärföräldrar. Sedan är det fullständigt omöjigt att få ordning på detta. Man försöker i Sveg att släppa platserna och ta dem igen men de dyker inte upp.
Jag tycker detta är amatörmässigt att inte kontrollera att kön och namn blir korrekt när man bokar.
Hur hade ni agerat i denna situation?
 

ELOS

Medlem
Jo enligt SAS vägrar Air China och Air New Zealand att checka in passagerare med "fel kön".
Ja jag har är lärt mig en "läxa" men jag tycker ändå att det är rimligt att bokningsagenten försöke lösa en situation då den uppkommit.
 

adhoc76

Medlem

Smart. Ganska enkel ”försäkring” mot problem. Hjälper ju inte trådstartaren, men ett bra tips för kommande bokningar. När det gäller namn och prefix har jag hittills nöjt mig med att jag vet att det är korrekta uppgifter i Eurobonus-profilen och sen lyssnar noga när agenten mot slutet sammanattningsvis läser upp önskad bokning.
 

Thornado

Medlem
Brukar du be dem maila bekräftelsen och sitta kvar i luren och gå igenom bekräftelsen innan du godkänner att biljetterna ställs ut?

Framförallt så har det när jag bokat EB-awards (vilket jag antar att detta handlar om) alltid varit så att agenten själv på eget bevåg (detta har dock alltid varit via Tallinn och inte den svenska kundtjänsten) har skickat bekräftelsen och bett mig kolla att allt är korrekt innan de biljetterar det hela.
 

Canadien

Medlem
Brukar du be dem maila bekräftelsen och sitta kvar i luren och gå igenom bekräftelsen innan du godkänner att biljetterna ställs ut?
Jag brukar göra det när det går. Tallin brukade alltid göra så också, maila ut bokningsuppgifterna medan man sitter i luren, får läsa igenom och sedan ställer de ut biljetten. Senast dock i Aug-Sep nånting så gjorde de inte på detta vis av sig själva, jag var tvungen att be om det. Och med SAS i Örnsköldsvik?? så har jag aldrig lyckats få bekräftelsen medan jag väntar.
 
Toppen