Senaste nytt

EuroBonus tillgänglighet med Singapore First Class Hong Kong - Singapore?

Hej gänget.
Jag sitter just nu och planerar en liten julresa, och funderar om de är någon här på forumet som lyckats boka Singapore Airlines First Class med Eurobonus poäng mellan Hong Kong och Singapore?

Jag vet att man nu kan åka mellan Köpenhamn och Singapore men jag skulle vilja få in en resa med A380-800 mellan HKG till SIN.

Tänker mig följande routing för intresserade BC:are.
FRA - HKG (Lufthansa first)
HKG - SIN (Singapore first om möjligt)
BKK - ICN (Thai first)
ICN - FRA (Asiana first)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej gänget.
Jag sitter just nu och planerar en liten julresa, och funderar om de är någon här på forumet som lyckats boka Singapore Airlines First Class med Eurobonus poäng mellan Hong Kong och Singapore?

Jag vet att man nu kan åka mellan Köpenhamn och Singapore men jag skulle vilja få in en resa med A380-800 mellan HKG till SIN.

Tänker mig följande routing för intresserade BC:are.
FRA - HKG (Lufthansa first)
HKG - SIN (Singapore first om möjligt)
BKK - ICN (Thai first)
ICN - FRA (Asiana first)
Tror inte det går att boka SQ First på den sträckan. Men ni får gärna rätta mig om jag har fel för jag har en bokning mellan HKG-SIN med A380 i Business.
 

Canadien

Medlem
Nu har jag inte kollat denna rutten på nån månad men när jag reste i Maj så var det bara 787-10 och 773ER. Dreamlinern har inte First och på trippelsjuan släpptes inga awards till Eurobonus
Glöm vad jag skrev, jag måste lära mig läsa. Jag kollade BKK+/-SIN inte Hong Kong
 

Senator

Moderator
Jag tror att vi har medlemmar som har lyckats pricka in A380-800 med Singapore First till andra regionala destinationer (Auckland, Melbourne och Sydney som klassificeras som "regionala" av Singapore") men jag tror inte någon har bokat denna rutt.

Det har funnits en rad restriktioner, även gällande cash First-biljetter. T.ex. flög jag ARN-SIN på en Lufthansa First biljett som tillåter stop-over i HKG och resan vidare till SIN gick med Singapore Airlines. Dock kunde jag bara boka First på en B77W, och ville jag åka A380 blev det Business. Så jag antar att just denna rutt håller SQ hårt i.
 
Jag tror att vi har medlemmar som har lyckats pricka in A380-800 med Singapore First till andra regionala destinationer (Auckland, Melbourne och Sydney som klassificeras som "regionala" av Singapore") men jag tror inte någon har bokat denna rutt.

Det har funnits en rad restriktioner, även gällande cash First-biljetter. T.ex. flög jag ARN-SIN på en Lufthansa First biljett som tillåter stop-over i HKG och resan vidare till SIN gick med Singapore Airlines. Dock kunde jag bara boka First på en B77W, och ville jag åka A380 blev det Business. Så jag antar att just denna rutt håller SQ hårt i.
Jo jag har även läst kommentarer om Auckland m.fl! Men kommer inte vara intressant att resa till Australien denna gång utan mer få en SQ-leg i first.

Jag har ringt Tallinn utan något resultat, så hoppas någon klok hjärna på BC kan hjälpa mig här! :)

B77W bokningen, var den mellan HKG och SIN?
 
Toppen