Senaste nytt

20.000 statusgrundande poäng via AMEX. Tajming?

joa

Medlem
Kan man vara säker på att de 20k poängen bokförs på kontot innan 31 Oktober om man ansöker nu?
Känns för mig bortkastat om det skulle dröja in i November då min nya kvalificeringsperiod börjar.
 

jumbooze

Medlem
Tror jag har läst att man ska ha 2 månaders marginal då det kan variera när statuspoängen registreras så det känns lite risky att köra nu om du tror du behöver poängen varje år som del av statusgrundande
 

Thornado

Medlem
"Säker" är ju ett starkt ord, men med allra största sannolikhet (om inget krånglar osv) så lär du hinna få in poängen innan slutet av oktober om du ansöker nu. Däremot finns det en viss risk att det nästa år kan råka bli så att statuspoängen hamnar i november istället för oktober (vilket då innebär att du under ett kvalår inte får några statuspoäng alls).
 

Vojago

Medlem
Precis fått mitt Amex kort och poängen kom in på kontot innan jag ens hunnit aktivera kortet. Däremot har jag hört att poängen kan komma in lite olika tid kommande år så därför kan det vara bra att ha några månaders marginal till gränsen om du har tänkt att fortsätta med kortet.
 
Precis fått mitt Amex kort och poängen kom in på kontot innan jag ens hunnit aktivera kortet. Däremot har jag hört att poängen kan komma in lite olika tid kommande år så därför kan det vara bra att ha några månaders marginal till gränsen om du har tänkt att fortsätta med kortet.

Jag har haft mitt kort i lite över en månad och inte fått dom poängen, jag har däremot fått poäng för köp. Så jag vet att jag har rätt EB registrerat, frågan är bara hur länge jag ska vänta innan jag ringer och kollar
 
Hör av dig nu, ska inte ta så lång tid.
Tack @palmen ! Alltid svårt att veta vad man ska förvänta sig när det gäller sånt här.

Ringde nu och de sa att poängen ska finnas inom 3-4 veckor så något var fel, speciellt eftersom jag fått poäng för köp. Han skapade ett ärende för detta och sa att jag borde ha poängen senast i nästa vecka.
 
Även om jag nästan får sjukskriva mig av nervositet när det är dags för mig så har det alltid gått bra.

Eurobonus brytpunkt 1 februari.
Poängen kommer på Amex fakturan 17 januari.


Haha kan knappt inbilla mig den stressen. jag har brytpunkt 1 juli och var väldigt tveksam efter att ha läst här men jag var lite tvungen att skaffa mitt senast augusti för att få med spend till mina vouchers. Men nu iom att poängen blir sena kan jag nog känna mig lugn då jag förstått det som att amex är konsekventa (+-2-3 veckor) med när dom skicka poängen varje år :)
 
Toppen